Acció formativa del BAF
Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació del servei
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   6.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal oral.
· Autodiagnosticar les habilitats comunicatives.
· Desenvolupar el control de les emocions i articular la comunicació adequada davant de situacions conflictives o de queixes dels ciutadans.

Continguts
1. Habilitats comunicatives
2. L'estratègia del bon comunicador
3. Habilitats relacionals i de comunicació interpersonal en l'atenció a la ciutadania
4. Conductes agressives i control d'impulsos
5. Comunicació de qualitat
6. Resposta davant de situacions de conflicte
Metodologia d'impartició
Es combinarà el treball individual continu durant tota l'acció formativa a través de l'aula vitual, amb les sessions videoformació síncrones, on s'assentaran els fonaments dels aspectes essencials del curs, tot generant una dinàmica participativa i cooperativa entre les persones participants. El curs culminarà amb un treball d'anàlisi de les vies de millora personal de la forma de comunicació de cadascú a través d'un Pla de Millora Individual.
Metodologia d'avaluació
S'avaluaran tres aspectes: l'assistència activa a totes les sessions de videoformació, la realització de les diferents activitats obligatòries prosades al llarg del curs i la realització del pla de millora individual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Orientació de servei a la ciutadania