Analitzar temes d'actualització jurídica, fent especial èmfasi a les darreres innovacions legals i jurisprudencials que afecten a les entitats locals, per tal de facilitar la seva tasca diària als responsables jurídics dels ajuntaments de la província de Barcelona.
Desenvolupament de persones i equips
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Identificació de les potencialitats i les necessitats de desenvolupament dels seus col·laboradors per oferir-los els mitjans (formació, suport, oportunitats i experiències) més adients per tal que puguin millorar i créixer professionalment.
La competencia implica ...
Elements que defineixen i diferencien l'aprenentatge adult i el desenvolupament de competències professionals.
El lloc de treball com espai d'aprenentatge i de desenvolupament personal.
Conèixer l'oferta formativa adreçada als empleats públics locals.
Tècniques d'identificació de necessitats formatives aplicables en l'àmbit individual i d'equip.
Rol directiu: tutor i coach dels seus col·laboradors.
Elements clau en el desenvolupament dels equips de treball: la confiança i la delegació.
Desenvolupament de recursos humans a la funció pública.
Característiques dels equips d'alt rendiment.
El lloc de treball com espai d'aprenentatge i de desenvolupament personal.
Conèixer l'oferta formativa adreçada als empleats públics locals.
Tècniques d'identificació de necessitats formatives aplicables en l'àmbit individual i d'equip.
Rol directiu: tutor i coach dels seus col·laboradors.
Elements clau en el desenvolupament dels equips de treball: la confiança i la delegació.
Desenvolupament de recursos humans a la funció pública.
Característiques dels equips d'alt rendiment.
Nivells
Description
Anima els col·laboradors a adoptar un paper actiu en el seu desenvolupament professional.
Level
1
Tasks
· Justifica correctament qualsevol petició de formació per als seus col·laboradors.
· Utilitza els procediments definits per la seva organització per enviar participants a accions formatives.
· Reorganitza el treball de la unitat per facilitar la participació de les persones en accions formatives.
· Valora les iniciatives dels col·laboradors per que fa a la seva formació i desenvolupament professional.
· Coneix l'oferta formativa que ofereix l'ajuntament o les administracions proveïdores de formació per als empleats públics locals.
· Utilitza els procediments definits per la seva organització per enviar participants a accions formatives.
· Reorganitza el treball de la unitat per facilitar la participació de les persones en accions formatives.
· Valora les iniciatives dels col·laboradors per que fa a la seva formació i desenvolupament professional.
· Coneix l'oferta formativa que ofereix l'ajuntament o les administracions proveïdores de formació per als empleats públics locals.
Description
Crea oportunitats d'aprenentatge (sistemes de reunió, assignació i rotació de tasques, activació de nous projectes, etc.) en l'entorn de treball per tal d'afavorir el desenvolupament professional de les persones.
Level
3
Tasks
· Delega representativitat per facilitar el desenvolupament dels seus col·laboradors.
· Planteja reptes de futur als seus col·laboradors per tal de millorar el seu desenvolupament professional.
· Prepara el treball de la unitat per afavorir la transferència dels aprenentatges dels col·laboradors que han assistit a una acció formativa.
· Organitza el seu entorn de treball per afavorir la polivalència i la transmissió de l'aprenentatge dels uns als altres.
· Utilitza metodologies de treball col·laboratives.
· Prepara recursos específicament pensats per al desenvolupament de les persones de la seva unitat organitzativa (guies de treball o de procediment, manuals, definicions de models, etc.).
· Coneix els plantejaments tècnics del desenvolupament de competències professionals en un entorn de treball.
· Planteja reptes de futur als seus col·laboradors per tal de millorar el seu desenvolupament professional.
· Prepara el treball de la unitat per afavorir la transferència dels aprenentatges dels col·laboradors que han assistit a una acció formativa.
· Organitza el seu entorn de treball per afavorir la polivalència i la transmissió de l'aprenentatge dels uns als altres.
· Utilitza metodologies de treball col·laboratives.
· Prepara recursos específicament pensats per al desenvolupament de les persones de la seva unitat organitzativa (guies de treball o de procediment, manuals, definicions de models, etc.).
· Coneix els plantejaments tècnics del desenvolupament de competències professionals en un entorn de treball.
Description
Proporciona suport directe i donar feed-back als col·laboradors per tal de millorar el seu desenvolupament professional.
Level
2
Tasks
· Dedica temps a explicar el perquè i com s'han de fer les coses, fent, si cal, demostracions pràctiques.
· Aprofita els errors com a font d'aprenentatge i millora per als seus col·laboradors.
· Suggereix als seus superiors, a recursos humans, etc., accions específiques individuals i grupals de desenvolupament.
· Comprèn els fonaments tècnics dels procediments de gestió de la formació de la seva organització.
· Identifica les necessitats de desenvolupament del seu equip, defineix les accions que cal emprendre i es responsabilitza del seu seguiment.
· Sap com aprenen les persones adultes en el lloc de treball.
· Documenta i redacta el protocol dels processos i models de treball per facilitar que els seus col·laboradors ho desenvolupin.
· Aprofita els errors com a font d'aprenentatge i millora per als seus col·laboradors.
· Suggereix als seus superiors, a recursos humans, etc., accions específiques individuals i grupals de desenvolupament.
· Comprèn els fonaments tècnics dels procediments de gestió de la formació de la seva organització.
· Identifica les necessitats de desenvolupament del seu equip, defineix les accions que cal emprendre i es responsabilitza del seu seguiment.
· Sap com aprenen les persones adultes en el lloc de treball.
· Documenta i redacta el protocol dels processos i models de treball per facilitar que els seus col·laboradors ho desenvolupin.
Description
Defineix i fa un seguiment sistemàtic del desenvolupament dels seus col·laboradors (Pla Individual de Desenvolupament o similar).
Level
4
Tasks
· Identifica i valora sistemàticament, fent servir el model de l'ajuntament, les competències que han de millorar les persones del seu equip.
· Raona i consensua amb els seus col·laboradors les competències que cal treballar i els suports formatius que s'han de rebre: el pla de desenvolupament dels seus col·laboradors.
· Dedica temps de la seva agenda a fer el seguiment i la valoració del pla pactat.
· Prepara els seus col·laboradors per tal que assumeixin nous reptes en un futur: exerceix de coach amb persones significatives i amb potencialitat del seu equip.
· Raona i consensua amb els seus col·laboradors les competències que cal treballar i els suports formatius que s'han de rebre: el pla de desenvolupament dels seus col·laboradors.
· Dedica temps de la seva agenda a fer el seguiment i la valoració del pla pactat.
· Prepara els seus col·laboradors per tal que assumeixin nous reptes en un futur: exerceix de coach amb persones significatives i amb potencialitat del seu equip.
Bundle name
Acció formativa del BAF
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF1647.jpg
Canal
Presencial
Durada
28,0h
NOU