Acció formativa del BAF
Tècniques de PNL per a una comunicació eficient
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
22.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
14
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Observar la seva realitat professional des de la perspectiva de les creences (pressuposicions bàsiques) de la PNL.
· Aplicar diverses eines metodològiques per abordar el canvi professional.
· Aplicar continguts de PNL en comunicació i empatia.

Continguts
1. Acostament i context de la PNL:
· Què és, per a què ens és útil i d'on prové la PNL
· Pressuposicions bàsiques de la PNL
· Fisiologia: com és el nostre cervell (hemisferis, flexibilitat)

2. Formulació d'objectius:
· Paràmetres per a una correcta formulació d'objectius
· Tècniques per facilitar la consecució d'objectius: POPS i Pont al futur

3. El canvi i la PNL:
· Definició de canvi: implicacions i actituds
· Creences relacionades amb el canvi: limitants i possibilitadores
· Nivells neurològics: relació entre creences i conducte

4.Gestió de la Incertesa a través de la PNL:
· Definició d'Incertesa
· Nivells neurològics: Relació entre creences i conducta

5. Comunicació i Empatia:
· Definició de comunicació
· Components de la comunicació

6. Les bones preguntes: Introducció al metamodel.
Metodologia d'impartició
Es treballarà a partir de sessions de videoformació setmanals on s'exposaran els continguts per part del docent, i els darrers 30 minuts es dedicaran a resolució de dubtes i presentació dels exercicis que hauran de realitzar els participants a partir dels continguts treballats en la videosessió. Les classes han de promoure la participació i el treball en petits grups per augmentar el clima de confiança. El treball individual i en grup a l'aula virtual ha de propiciar la reflexió individual i col·lectiva sobre la tècnica. Aquestes pràctiques hauran de ser lliurades abans de la següent sessió de videoformació per tal que el docent en pugui fer un bon feesback.
Metodologia d'avaluació
Els participants treballaran a llarg de l'acció formativa un Pla d'acció individual que s'haurà de lliurar a l'aula virtual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Efectivitat individual