Acció formativa del BAF
La interoperabilitat: com compartir dades entre administracions a través de Via Oberta
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Requisits:
· Personal de la Diputació de Barcelona que requereix de la interoperabilitat per la tramitació dels seus procediments o verificar dades o documentació d'altra administració. Referents d'administració electrònica, més Gerències que ho demanen explícitament.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Sessió de formació
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
6.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Conèixer el concepte d'interoperabilitat a l'administració pública.
· Conèixer les instruccions i models corporatius en el marc de la interoperabilitat a la Diputació de Barcelona.
· Conèixer les dades i documents que estan disponibles electrònicament i que la ciutadania no hauria d'aportar a un procediment administratiu.
· Conèixer quins són els requeriments que s'han de complir per a poder sol·licitar l'accés a les dades.
· Saber com sol·licitar l'accés a aquestes dades i quin és el procediment definit.

Continguts
1. Què és la interoperabilitat? Esquema Nacional d'Interoperabilitat.
2. Perquè hem de ser les administracions públiques interoperables?
3. Marc normatiu de referència i intern.
4. Com consultaran les dades els centres gestors? Quina és la plataforma?
5. Quin tipus de dades i documents podem consultar a través de Via Oberta? Cartes de serveis de Via Oberta.
6. Quins són els requisits d'interoperabilitat i les seves responsabilitats?
7. Com demanar un centre gestor accés als serveis interoperables?
8. Com hem de modificar la nostra convocatòria per adaptar-la a la interoperabilitat?
9. Recursos i suport disponible a Intradiba.
Metodologia d'impartició
· L'acció formativa es realitzarà en 2 sessions de 2h de durada i una sessió per setmana.
· Durant les sessions virtuals hi haurà una part teòrica i es proposaran unes reflexions sobre com afectaria la interoperabilitat en els procediments de cada unitat orgànica.
· A l'aula virtual es penjaran els materials formatius i s'hauran de visualitzar uns vídeos i fer unes petites tasques.
Hi haurà un fòrum de dubtes general per tal de recollir els dubtes i tractar-los en les sessions virtuals.
· Al final caldrà que els alumnes realitzin un qüestionari final per verificar la consolidació de conceptes.
Metodologia d'avaluació
L'assistència del 100% a les sessions virtuals és obligatòria, així com realitzar les activitats de l'aula i el qüestionari final d'avaluació del curs.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Gestió eficient dels recursos públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Efectivitat individual