Acció formativa del BAF
Introducció a la comunicació no violenta
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Reconèixer quins són els principals obstacles que interfereixen en una bona comunicació amb un mateix i cap als altres.
· Millorar la seva comunicació potenciant l'assertivitat i l'empatia i atenent als sentiments i necessitatsde cadascú.
· Utilitzar el procés de la Comunicació NoViolenta en la seva vida quotidiana

Continguts
· Suposicions i intencions de la Comunicació NoViolenta (CNV).
· CNV què?. CNV Qui?. CNV per a què?
· Els quatre passos de la CNV.
· Observació dels fets sense avaluar.
· Identificació i expressió dels sentiments.
· Identificació i expressió de les necessitats.
· Formulació de la petició.
Metodologia d'impartició
La formació alternarà les sessions de videoformació amb activitats individuals i col·lectives a l'aula virtual. Les sessions de videoformación consistiran en l'exposició del docent del contingut conceptual i en la pràctica individual i col·lectiva dels diferents aspectes mostrats amb la participació dels assistents. Entre sessions es proposaran activitats i tasques a l'aula virtual que afavoriran un millor aprenentatge de les diverses tècniques i conceptes.
Metodologia d'avaluació
Consistirà en la valoració de l'actitud del participant en les diferents activitats proposades així com en la resolució d'un qüestionari final.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament operatiu Infraestructures i Territori Encarregat Planificació, organització i avaluació de serveis públics