Acció formativa del BAF
Direcció de projectes i gestió per processos
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Definir i acotar l'abast dels projectes en el marc de l'administració pública per detectar-ne els seus condicionants i els aspectes crítics que en determinaran el seu èxit.
· Conèixer les tècniques bàsiques de definició, planificació, execució, control i tancament d'un projecte.
· Utilitzar els recursos informàtics així com les eines tecnològiques disponibles de suport a la direcció de projectes.
· Establir objectius de la qualitat per un projecte i definir-ne els processos de gestió corresponents.
· Entendre què és la gestió per processos i els seus instruments de gestió (mapa de processos, catàleg de processos i subprocessos i inventari de procediments).
· Conèixer la metodologia corporativa de descripció i millora de processos

Continguts
1. Conceptes fonamentals de la direcció de projectes: cicle de vida i etapes.
· Definició, delimitació, característiques i abast dels projectes.
· La gestió de la qualitat, dels riscos i condicionants dels projectes.
· Particularitats dels projectes a l'administració pública i especificitats pròpies de la Corporació.

2. Gestió per processos
· El perquè de l'anàlisi i la millora dels processos.
· Instruments de la gestió per processos: mapa de processos, catàleg de procediments, diagrama de flux, fitxa de procés.
· La metodologia corporativa d'anàlisi i millora de processos.
· Els processos en els principals sistemes de gestió de la qualitat (ISO 9000, CAF, EVAM, EFMQ, gestió LEAN).

3. Taller pràctic: anàlisi i millora dels processos associats a àmbit organitzatiu o a la prestació d'un servei.
· Desenvolupament dels següents apartats:
· Identificació dels processos i els seus procediments.
· Identificació d'oportunitats de millora.
· Disseny del pla d'acció.
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.