Acció formativa del BAF
Comunicació estratègica
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Proporcionar coneixements i habilitats en la gestió de la comunicació institucional, la identitat i la imatge corporatives en un context de canvis profunds que afecten la manera en què cal treballar la marca "Diputació de Barcelona" i la seva reputació.
· Entendre la importància d'incorporar les tendències de sostenibilitat, llenguatge inclusiu i els codis d'accessibilitat en els suports comunicatius.
· Incorporar la importància de la cohesió i la transversalitat en la comunicació corporativa.

Continguts
Introducció: la nova comunicació
· Com ha canviat la comunicació amb l'impacte de les noves tecnologies

1. Comunicació estratègica a l'organització
· Reptes i oportunitats de la comunicació al sector públic
· Comunicació institucional: a qui representem en comunicar?
· La importància de la identitat corporativa
· La segmentació de públics
· Comunicació interna: l'equip primer?

2. Objectius de comunicació estratègica i implementació del pla
· Estratègia de comunicació: el què i el com
· La planificació com a eina de gestió de la comunicació estratègica
· Característiques i fases per elaborar un pla de comunicació d'una administració pública
· Seguiment i avaluació de les accions del Pla de Comunicació

3. Adaptar els missatges i estratègies als diferents canals, mitjans i públics
· Elaboració de missatges efectius
· Elaboració de narratives clares i persuasives per als diferents públics (el relat)
· Adaptació de missatges a diferents canals, mitjans i públics

4. Comunicació en situacions potencialment crítiques o especialment sensibles
· Necessitat de disposar d'un protocol de crisi
· Gestió de crisi: la interacció amb l'equip, els usuaris i altres agents
· Comunicació efectiva durant situacions de crisi: què fer i què no fer

5. La comunicació d'institucions públiques al segle XXI: reptes emergents
· Les xarxes socials: fake news, postveritat, polarització
· Les institucions: immediatesa, transparència i coherència

6. La comunicació a la Diputació de Barcelona. La identitat corporativa

7. L'experiència en comunicació interna de l'Ajuntament de Barcelona
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.