L'esport ha anat evolucionant de la mà de les principals transformacions socials.
Els campus, casals, colònies, estades, etc. són activitats esportives d'estiu que es fan a tota la demarcació.
Moltes d'aquestes activitats es caracteritzen per ser eines educatives que tenen un gran impacte en un curt espai de temps. Arran de la situació derivada de la COVID-19, han esdevingut una eina pedagògica per afavorir l'adquisició de nous hàbits per part de la població infantil.
Amb l'objectiu de promoure la millora contínua de les activitats esportives d'estiu i amb la voluntat de fer créixer el sistema esportiu local, s'ha volgut treballar en l'anàlisi de les activitats organitzades a la província
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Definir, implantar i avaluar el conjunt d'accions i projectes que han de contribuir a reforçar la integració social, la salut, la qualitat de vida i els valors educatius de la ciutadania, mitjançant la pràctica física esportiva , adaptant-la a les característiques de l'entorn, garantint la seguretat en el seu desenvolupament, amb uns costos sostenibles i assolint la plena satisfacció dels seus usuaris.
La competencia implica ...
Nivells


Aquesta guia pretén oferir suport als professionals de l'àmbit esportiu, per poder autoelaborar, d'una manera senzilla i pràctica, el Pla d'igualtat de gènere en l'activitat física i l'esport del municipi o comarca.
El mateix procés d'elaboració que es proposa està obert perquè cada territori pugui fer-se'l seu o adaptar-lo a les seves necessitats i a les seves condicions de partida.

Posem a disposició dels ens locals aquesta guia per a l'elaboració del Protocol per a l'abordatge de les violències masclistes en equipaments esportius municipals, una eina pràctica i operativa dissenyada per adaptar-se a les necessitats i realitats específiques de cada municipi.
Aquest protocol ofereix una metodologia comuna per orientar els municipis en el seu desenvolupament i aplicació, incorporant aspectes clau com la prevenció de les violències masclistes en l'àmbit esportiu, la reparació integral de les víctimes i el seu entorn, el marc legal i conceptual per entendre i actuar davant de les violències i indicadors específics per al seguiment i avaluació.
La guia inclou un document model en format editable i una guia específica amb orientacions clares, per facilitar la seva aplicació.

Aquesta guia pretén donar eines al personal esportiu i altres professionals relacionats amb l'atenció a la infància i l'adolescència per tal de fomentar, a través de l'activitat física i l'esport, l'adquisició d'algunes de les competències emocionals més rellevants encaminades a promoure el benestar dels infants i adolescents en edats compreses entre els 8 i els 18 anys.
Per a cada activitat s'indiquen els objectius, les competències emocionals que es poden treballar, els materials necessaris per dur-la a terme, l'espai on es pot fer l'activitat i el nombre de participants. Per tal de facilitar l'ús de la guia, a l'inici de l'apartat d'activitats s'inclouen uns quadres resum organitzats per competències emocionals i franges d'edat.

Aquest manual vol ser un recurs per valorar i fer reflexionar als agents esportius dels municipis sobre el valor educatiu de la proposta formativa implementada en la població en edat escolar a través del disseny d'una eina per valorar la capacitat educativa de l'activitat fisicoesportiva en la població en edat escolar.
El manual inclou també unes conclusions on els investigadors i la investigadora reflexionen, a tall de suggeriment, sobre possibles línies futures d'actuació.

Durant l'any 2020, a causa de la pandèmia de la COVID-19, s'ha viscut una gran crisi sanitària que va obligar a replantejar el nostre dia a dia.
El present manual planteja mesures i recomanacions pràctiques que permetin un marc per al desenvolupament dels esdeveniments esportius amb la finalitat de garantir unes condicions de seguretat i prevenció.
En un primer apartat, trobareu l'anàlisi de risc. A partir d'aquest estudi previ es podrà planificar i executar les mesures i accions de la forma més eficient. A continuació es fa referència a les fases de desenvolupament de l'esdeveniment o activitat esportiva, segons tipologia, tant abans com durant i després.

Aquest manual pot ajudar a facilitar la inclusió de les persones amb discapacitat quan s'organitzin esdeveniments esportius.
Les observacions i les orientacions són senzilles i al final hi ha un recull d'organitzacions assessores.
Aquest manual aposta fermament per la inclusió de tothom. Les orientacions que s'hi donen són una guia que caldrà anar adequant i adaptant a les necessitats de cada organització i es refereixen tant a l'organització tècnica de l'activitat esportiva com a la comunicació que s'hagi de fer de l'esdeveniment.