Aquest recurs facilita les bases conceptuals i les eines per dissenyar accions formatives. Pot ser d'utilitat als tècnics que es dediquen a dissenyar formació continuada i també als formadors interns dels ens locals.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Elaborar plans de formació, entesos com un conjunt d'accions formatives que responen a un diagnòstic de necessitats de formació realitzat en una organització, en funció de les línies estratègiques marcades per la direcció, de la situació de l'entorn, de les oportunitats que puguin sorgir i dels nivells competencials dels diferents col·lectius destinataris.
La competencia implica ...
Política de recursos humans respecte de la formació.
Perfils de competències professionals.
Procés i instruments de recollida de necessitats formatives de manera ordinària.
Estratègies i modalitats formatives en funció de la tipologia de continguts i dels perfils competencials dels diferents col·lectius.
Normativa i funcionament de la formació bonificada.
Coneixement de l'oferta dels proveïdors de formació de referència.
Nivells


Una acció formativa troba el seu sentit en el marc d'un pla de formació elaborat per una organització atenent una sèrie de necessitats que sorgeixen en un moment determinat. En aquest sentit és imprescindible que hi hagi una coherència entre el nivell de decisió macro (el pla de formació) i el nivell de decisió micro (propi d'una acció formativa concreta).

En aquesta conversa, l'Enric Herranz, director del Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre el paper estratègic de la formació en les organitzacions. Aquestes reflexions se centren en les avantatges de la planificació per sobre de la improvisació, la necessitat d'alinear la formació amb els objectius estratègics i les passes necessàries per aconseguir-ho.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Montserrat Casamitjana, cap del Servei d'Assistència a la Formació de la Direcció dels Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre la formació de càrrecs electes, directius i comandaments a l'administració pública local. Aquestes reflexions se centren en els reptes que suposa l'aprenentatge de les competències de funció directiva i en el ventall de metodologies de formació a les que es pot recórrer.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, l'Anna Ferri, referent de formació de governs locals de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre les necessitats formatives de les administracions locals. Aquestes reflexions se centren en la identificació d'aquestes necessitats, en quines metodologies es poden emprar per fer-ho i en com es poden plasmar les mesures formatives que se'n derivin en un pla de formació.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Teresa Feliu, referent de formació de governs locals de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre les particularitats formatives que tenen els ajuntaments en funció de la seva mida. Aquestes reflexions se centren en la definició d'itineraris formatius, amb especial èmfasi en els municipis petits, i en com es concreten a la demarcació de Barcelona, mitjançant les eines que posa a disposició dels municipis la Diputació de Barcelona.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Roser Díaz, referent de formació de governs locals de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre la Xarxa de Responsables Educats de Formació (XARF), establerta a la demarcació de Barcelona. Aquestes reflexions se centren en els objectius de la XARF, la seva raó de ser, els seus projectes principals i com afegir-s'hi.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Iolanda Carrasco, cap de la secció de formació de governs locals de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre les metodologies per avaluar l'impacte de la formació en les organitzacions. Aquestes reflexions se centren en aclarir les diferències entre les diferents metodologies d'avaluació de la formació i en les dificultats i oportunitats que suposa la seva implantació.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Marta Chiné, responsable de recursos pedagògics del Servei de Disseny i Innovació de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre l'aplicació de les metodologies pedagògiques actives en entorns de videoformaació. Aquestes reflexions se centren en les oportunitats i dificultats que es presenten en la seva aplicació, la importància de competències digitals docents per fer-ne un bon ús i els recursos disponibles per obtenir-ne el millor resultat.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Noemí Segura, responsable de projectes formatius de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre l'autoformació i com es pot acreditar. Aquestes reflexions se centren en la raó de ser de l'autoformació, en les avantatges i dificultats que te i en les característiques d'un exemple autoformatiu d'èxit: el programa AutoAcredita't de la Diputació de Barcelona.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, el Miguel Alós, responsable d'entorns virtuals d'aprenentatge del Servei d'Innovació i Disseny de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre l'aplicació de la ludificació, també coneguda com a gamificació, i de l'aprenentatge basat en jocs en la formació d'empleats públics. Aquestes reflexions se centren en les particularitats, oportunitats i dificultats en la utilització d'aquestes eines i, a més a més, es se'n descriuen alguns exemples duts a terme per la Diputació de Barcelona.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

En aquesta conversa, la Marga Padilla, responsable d'aplicacions de gestió de la formació de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona, reflexiona sobre els avantatges i inconvenients dels microcursos. Aquestes reflexions se centren en els avantatges de la seva concreció, els requisits necessaris per a que tinguin èxit i la intensa relació que acostumen a tenir amb la tecnologia mòbil.
Al principi de cada episodi hi ha una dramatització fictícia curta. Aquesta dramatització està protagonitzada per tres personatges: la Marta, el Marc i el David, tres empleats de l'administració local que ens ajudaran a copsar els temes que es tracten en cada episodi.

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs què es un programa de mentoria i com impulsar-lo a la teva organització.

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a tenir una visió global del procés del cicle formatiu, des de l'anàlisi de necessitats fins als diferents tipus d'avaluació que ens podem plantejar, sense oblidar la importància de disposar d'un pla de formació que comprengui diferents estratègies d'intervenció per millorar les competències tècniques, organitzatives i transversals dels professionals.

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs quins són els factors clau que cal tenir en compte en els processos d'aprenentatge al llarg de la vida, per millorar així la nostra capacitat d'aprenentatge i creixement professional.