· Gestionar l'agenda pública d'electes i personal directiu professional amb l'aplicatiu de la Diputació de Barcelona.
· Conèixer la informació que cal publicar al Portal de Transparència relativa a les agendes i grups d'interès.
· Conèixer el Registre de Grups d'interès de Catalunya.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Competència en procés d'elaboració
La competencia implica ...
Nivells


· Proporcionar les eines teòriques indispensables per pensar l'ètica pública.
· Explorar les ètiques que regeixen diferents àmbits de la nostra vida, tot posant especial atenció en l'ètica organitzativa i l'ètica cívica.
· Analitzar els conflictes d'interessos, assumint-ne la seva inevitabilitat, i fer èmfasis en la responsabilitat en la detecció i la gestió.
· Mostrar les eines d'integritat i bon govern presents a l'organització i raonar els motius que les justifiquen, a què donen resposta i quines limitacions tenen.
· Passar d'una cultura punitiva a una capaç de generar confiança en la ciutadania i en els equips. Es posarà atenció, per tant, en les bones pràctiques i els aprenentatges col·lectius.

· Aproximar el dret d'accés a la informació pública als tècnics de la Diputació de Barcelona.
· Obtenir pautes per a l'aplicació del Protocol sobre la gestió interna de les sol·licituds per a l'exercici del dret d'accés a la informació pública.
· Treballar la tramitació d'un expedient de sol·licitud d'accés a la informació pública.

· Conèixer que son les DACI i el procediment per la seva tramitació.
· Conèixer els requeriments i com hem procedir quan hem d'intervenir en els expedient que requereixen la signatura d'una DACI.

· Facilitar eines i recursos per reconèixer els conflictes d'interns.
· Facilitar directrius de com gestionar els conflictes d'interès.

· Sensibilitzar en integritat i valors ètics.
· Conèixer el Canal intern de comunicacions i el seu funcionament.

· Facilitar la incorporació i consolidació de la reflexió ètica en la pràctica diària del servei públic i la presa de decisions.
· Sensibilitzar sobre la necessitat d'identificar i gestionar els dilemes o altres problemàtiques o preocupacions ètiques que sorgeixen en l'entorn professional.
· Acompanyar les servidores i servidors públics en aquest procés de reflexió, aportant una visió externa.

· Facilitar eines i recursos per reconèixer aquests conflictes d'interès.
· Facilitar directrius de com gestionar aquests conflictes d'interès.

· Sensibilitzar sobre els riscos de frau en la gestió pública a la Diputació de Barcelona.
· Facilitar directrius per identificar els riscos de frau i preparar respostes adequades.

· Identificar la informació objecte de transparència activa segons la normativa.
· Donar pautes per a la elaboració i publicació de conjunts de dades en format reutilitzable.
· Fer més comprensible el què publiquem des de les diferents plataformes de difusió de la informació pública.

· Contextualitzar la preocupació pel bon govern i la bona administració a les institucions públiques actuals i el paper de l'ètica pública en aquest nou marc.
· Analitzar el sistema d'integritat institucional de la corporació i els elements que el conformen, així com identificar les obligacions que se'n deriven.
· Identificar les responsabilitats derivades de la gestió del Portal de Transparència corporatiu i de les sol·licituds d'accés a la informació pública corporativa.
· Contribuir al desplegament de la cultura de la sostenibilitat i la responsabilitat social en l'organització.
· Dissenyar estratègies i plans d'acció incorporant eines de governança, transparència i sostenibilitat.