Visió exhaustiva de l'aplicatiu del WTP, en la seva opció V15. Relació entre estats i relació amb la G62 i E60
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Desenvolupar els models, tècnics i de gestió i les funcions administratives que han de permetre als ens locals la liquidació dels tributs i d'altres ingressos municipals, així com de les seves recaptacions, d'acord amb les normes d'aplicació generals i específiques, els procediments i sistemes de treball de cada organització local, amb una clara orientació a la ciutadania.
La competencia implica ...
Procediment administratiu en la gestió i inspecció tributària.
Infraccions i sancions tributàries.
Tributs locals. Taxes. Preus públics. Contribucions especials.
Impost sobre béns immobles.
Impost sobre vehicles de tracció mecànica.
Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.
Impost sobre activitats econòmiques.
Sistemes fiscals.
Procediment de recaptació.
Gestió de serveis recaptadors.
Tipologia d'ingressos i cobraments públics.
Models i aplicacions de gestió per a la tramitació electrònica en la gestió tributària i de recaptació.
Nivells


Conèixer, des d'un punt de vista pràctic, les diferents opcions de gestió de l'aplicatiu, contingut i utilitats i els treballs per desenvolupar-los.

Assolir, des d'un punt de vista pràctic, els coneixements necessaris per a la gestió de beneficis fiscals de l'IBI.
Examen de les particularitats de la gestió dels benerficis fiscals, i aprendre el funcionament de l'aplicació inclosa en el WTP per gravar beneficis fiscals.

Conèixer la normativa i els circuits interns de les devolucions, embargaments i compensacions a l'ORGT.

· Explicació sintètica del funcionament de la seu electrònica de l'ORGT i els tràmits que es troben habilitats en ella.

· Conèixer la normativa general i l'específica de l'ORGT referent als fraccionaments i ajornaments de pagament.
· Aprendre el funcionament de l'aplicació informàtica inclosa en el WTP per gestionar els expedients de fraccionaments i ajornaments de pagament.
· Els fraccionaments i ajornaments de pagament i la seu electrònica de l'ORGT.
· Conèixer els models vigents per tramitar els expedients de fraccionament i ajornament i el manual de l'aplicació informàtica E66.

· Assolir, des d'un punt de vista pràctic, els coneixements necessaris per analitzar si resta acreditada la condició d'interessats en el procediments tributaris a les instàncies rebudes per aquest Organisme, així com per verificar si la representació que es faci valer per part del presentador de la instància respecte de l'interessat és correcta i completa.

Opció V15:
· Conèixer els diferents estats a nivell de finca.
· Conèixer els diferents estats a nivell de liquidació.

Conèixer els mecanismes del manteniment del cadastre, el marc competencial i quin és el paper que ha de jugar l'ORGT en les relacions Ajuntaments
Cadastre. Descripció dels diferents procediments d'inscripció de les alteracions cadastrals. Documentació que s'ha de presentar. Marc normatiu del cadastre.

Conèixer l' ICIO i la seva gestió des d' un vessant pràctic

Assolir els coneixements bàsics de l'IAE, analitzant la normativa que resulta aplicable.

Assolir, des d'un punt de vista pràctic, els coneixements necessaris per a la gestió de l'IBI, d'acord amb les particularitats de la gestió de l'impost, com a tribut de gestió compartida i aprendre el funcionament de l'aplicació inclosa en el WTP per gestionar els canvis de titularitat, realitzar liquidacions i gravar beneficis fiscals.

Adquisició de coneixements bàsics sobre la regulació de l'IVTM i la seva aplicació

Assolir els coneixements per tramitar expedients d'embargament de béns immobles, per la tramitació dels procediments de la hipoteca legal tàcita i l'afecció real, així com el procediment d'afecció per quotes urbanístiques.

Conèixer els aspectes més importants de la normativa concursal i com afecten, des d'un punt de vista pràctic, al procediment de recaptació.

Conèixer els aspectes més importants de la normativa concursal i com afecten, des d'un punt de vista pràctic, al procediment de recaptació.

Donar a conèixer l'ICIO i la seva gestió des d'un vessant pràctic.

Realitzar l'anàlisi d'un expedient de constrenyiment per determinar si els seus deutes poden proposar-se com a incobrables d'acord amb la normativa aplicable.

Conèixer en què consisteixen les funcions inspectores, el procediment inspector i les particularitats que presenta en alguns tributs locals.

Assolir els coneixements necessaris per poder preparar els expedients administratius de constrenyiment per a la seva remissió per acordar la subhastes de béns.

Conèixer el marc normatiu més rellevant en matèria d'acords de delegació i del circuit de treball per a la seva tramitació, així com l'anàlisi dels criteris que seguim per a la seva confecció.
Assolir els aspectes essencials i rellevants de fons i forma en matèria de delegacions.

Realitzar l'anàlisi d'un expedient de constrenyiment per determinar si els seus deutes poden proposar-se com a incobrables d'acord amb la normativa aplicable.

Conèixer quins són els diferents tipus de procediments de gestió tributària que la normativa tributària recull.

Conèixer la normativa aplicable als procediments de recaptació voluntari i executiu així com la implementació que té aquesta en el procediment i el nostre aplicatiu.

Assolir els coneixements per tramitar expedients de derivació de responsabilitat solidària, partint d'un vessant teòric i pràctic, amb una visió orientada a la tramitació informàtica del procediment i la seva execució en el WTP.

Assolir, des d'un punt de vista pràctic, els coneixements bàsics per tal de qualificar, tramitar i resoldre els recursos administratius i procediments especials de revisió.