Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Gestió dels arxius municipals

Competències tècniques específiques o sectorials

Definició

Dissenyar i planificar la gestió de l'Arxiu municipal per assegurar la conservació, el manteniment, l'accés i la difusió de la documentació generada per l'ajuntament, d'acord amb la legalitat i les directrius que s'estableixin, i per tal de preservar la identitat i el patrimoni documental de la corporació.

La competencia implica ...
Legislació, règim jurídic i normativa sobre l'accés a la documentació de l'Arxiu municipal.
Abast i contingut de la llei de transparència en relació amb els documents municipals.
Gestió documental i sistemes arxivístics, elaboració de quadres de classificació i sèries documentals, gestió de documents electrònics, conservació i eliminació de documents, gestió de documentació audiovisual, desenvolupament de fons i col·leccions documentals i sistema informàtic de registre d'entrades i sortides i transferència documental.
Elaboració de criteris generals sobre la conservació, manteniment i accés adequat a la documentació de l'Arxiu municipal.
Eines informatitzades per a la gestió de documentació de l'arxiu: classificació, descripció, cerques, préstec, transferències, gestió d'expedients i descriptors.
Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació.
Gestió de l'equipament de l'arxiu municipal.
Nivells

0 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

No hi ha recursos disponibles per a aquesta competència

No hi ha accions formatives disponibles per a aquesta competència

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació