Acció formativa del BAF
Ordre a l'ordinador
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· No s'exigeixen requisits per cursar l'acció formativa. Es recomana que, durant el curs, els participants puguin tenir accés a la seva estructura de carpetes ja que serà necessària per portar a terme el treball pràctic.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   8.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

1. Analitzar les necessitats del seu lloc de treball en relació amb l'organització dels continguts digitals.

2. Idear uns criteris d'organització i indexació dels continguts digitals que responguin a les seves necessitats.

3. Construir una estructura pròpia, adaptada a les necessitats personals i institucionals, dels continguts digitals.

Continguts
1. Característiques formals dels continguts digitals.
· Contingut analògic versus contingut digital.
· Procés i traçabilitat dels continguts digitals.
· Programes, aplicacions i documents.
· Dispositius d'emmagatzematge.
· Repositoris i eines cloud (Drive, Dropbox, etc.).
· Versions del programari.
· Formes de visualització.
· Criteris d'indexació.

2. Procediments d'ordenació.
· Etiquetat i indexació dels continguts digitals.
· Organització i reestructuració dels continguts digitals.

3. Equilibri entre autonomia i col·laboració.
· Voluntat de treballar de forma organitzada.
· Autonomia en la realització de la feina.
· Cerca de l'eficàcia i l'eficiència.
· Assumpció de la necessitat de compartir criteris organitzatius.
Metodologia d'impartició
El referent permanent del curs ha de ser el lloc de treball individual i, més concretament, les tasques que es fan en relació amb els continguts digitals (la seva creació, edició, gestió, el seu emmagatzematge, la seva recuperació i el seu arxiu). Els participants han de realitzar activitats que els permetin identificar i explicitar els problemes que els han fet inscriure¿s al curs. Han de pensar quines solucions, de les que es treballin al curs, són les més apropiades al seu cas i han de planificar com traslladar aquestes solucions al seu lloc de treball, tenint en compte que, generalment, hauran de ser consensuades amb d'altres companys amb els quals comparteixen aquests continguts digitals i les responsabilitats de la seva gestió. L'avaluació de les seves propostes els ha de permetre construir i validar criteris que puguin ser aplicats en altres moments i amb altres situacions.
Metodologia d'avaluació
Caldrà lliurar un document final ("proposta d'acció individual') que inclogui: identificació de necessitats personals, priorització justificada, estratègia que cal seguir i proposta d'estructura dels continguts digitals. Opcionalment, també calendari d'accions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Ús d'eines i aplicacions bàsiques en l'àmbit digital