Acció formativa del BAF
Normativa, organització, competències i procediment administratiu
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Analitzar detalladament la normativa legal que regeix l'activitat de l'administració local.
· Comprendre l'estructura organitzativa de l'administració local i el seu funcionament intern.
· Identificar les competències específiques de l'administració local en el marc normatiu.
· Dominar els procediments administratius rellevants per a la gestió eficaç de recursos i la prestació de serveis públics en l'administració local.

Continguts
1. Règim jurídic aplicable a la corporació.
· Marc normatiu general.
· Normes internes a partir de les disposicions legals.

2. Marc competencial de l'administració local.
· Competències pròpies i delegades en àrees sectorials i finalistes.
· Relacions amb municipis i altres entitats locals.

3. Organització administrativa de l'administració local.
· Estructura orgànica i competències dels diferents òrgans.
· Funcionament intern i relacions entre àrees i departaments.

4. Procediments administratius específics.
· Procediments per a la contractació pública.
· Gestió de subvencions i ajudes.
· Procediments per a la tramitació d'expedients administratius.
· La gestió electrònica del procediment administratiu comú.
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.