Acció formativa del BAF
Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació del servei
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal oral.
· Autodiagnosticar les habilitats comunicatives.
· Desenvolupar el control de les emocions i articular la comunicació adequada davant de situacions conflictives o de queixes dels ciutadans.

Continguts
1. Habilitats comunicatives

2. L'estratègia del bon comunicador
· La realització
· El feedback
· La comunicació no verbal
· L'empatia

3. Habilitats relacionals i de comunicació interpersonal en l'atenció a la ciutadania

4. Conductes agressives i el control d'impulsos

5. Comunicació de qualitat

6. Resposta davant de situacions de conflicte
Metodologia d'impartició
Exposicions teòriques combinades amb casos pràctics de l'Administració local, atenció a la ciutadania i simulacions. Utilització d'eines per a analitzar punts forts i febles i explicar com realitzar un pla de millora individual dels participants i altres dinàmiques pràctiques per a entrenar les habilitats.
Metodologia d'avaluació
S'avaluaran tres aspecte: assistència activa a totes les sessions, la realització de les diferents activitats obligatòries proposades al llarg del curs i la realització dek pla de millora individual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Orientació de servei a la ciutadania