Acció formativa del BAF
Els fonaments de la direcció de projectes
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Experiència mínima 2 anys o formació incial en gestió de projectes. O bé, ser comandament d'un àmbit organitzatiu que gestioni projectes o programes. Es convenient que els participants acudeixin a les sessions amb l'ordinador personal
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
23.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   11.00 h
Nombre de participants:
Mínim 9
| Òptim  
10
| Màxim  
12
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Planificar i definir el projecte, establint-ne l'abast, els objectius i els factors crítics d'èxit dins el marc de l'administració pública.

· Gestionar el desenvolupament del projecte, incloent la direcció d'equips, la gestió de riscos, incidències i canvis al llarg del cicle de vida.

· Utilitzar eines tecnològiques de suport, especialment per a la planificació, el seguiment i el control del projecte.

· Assegurar la qualitat i l'avaluació final, definint processos de millora contínua i integrant les parts interessades per assolir els resultats esperats.

Continguts
· Els projectes: elements bàsics. Concepte i característiques. La direcció de projectes. La gestió de la integració del projecte.
· La direcció de projectes a l'administració local. Els projectes en el conjunt de l'activitat de l'administració. Estructura organitzativa i direcció de projectes.
· La gestió de l'abast del projecte. Enfocaments predictiu i adaptatiu en la gestió de l'abast. Els processos de gestió de l'abast.
· La gestió dels riscos del projecte. Els projectes i el risc. La planificació de la gestió de riscos del projecte. La identificació dels riscos. L'anàlisi dels riscos. La planificació de les respostes als riscos. La implementació de les respostes i el monitoratge dels riscos.
· La gestió de la qualitat del projecte. La qualitat dels projectes. La planificació de la qualitat del projecte. El control de la qualitat del projecte.-La gestió de les parts interessades del projecte.
· El projecte i les parts interessades. Identificar les parts interessades del projecte. Planificar la implicació de les parts interessades del projecte. Gestionar la implicació de les parts interessades del projecte. Fer el seguiment de la implicació de les parts interessades del projecte.
· La gestió de l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball. Planificar la gestió. Desenvolupar l'equip de treball del projecte. Dirigir l'equip de treball del projecte. Controlar l'equip de treball del projecte. La dissolució de l'equip de treball.
Metodologia d'impartició
L'acció formativa es desenvolupa en format de taller, on cada participant escull un projecte propi vinculat al seu lloc de treball. Aquest projecte servirà com a base per aplicar els processos associats a la direcció de projectes i per dur a terme les activitats d'avaluació individuals. A les sessions presencials es desenvoluparan activitats de caràcter pràctic i debats relacionats amb la resolució d'exercicis i casos representatius de l'administració pública. A més, es donaran les pautes i els elements necessaris que facilitin el treball individual dels participants durant la fase de treball en línia.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà:

· L'aplicació dels aprenentatges realitzats en un projecte real individual amb la realització de les activitats d'avaluació.

· La participació en les sessions de videoformacions i en les dinàmiques plantejades.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament executiu Més d'una àrea Cap oficina Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament executiu Més d'una àrea Cap servei Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Cap gabinet Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador àrea Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador general Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Coordinador matèria Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Director gabinet Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Director serveis Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Gerent serveis Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Directiu Més d'una àrea Subdirector Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Planificació, organització i avaluació de serveis públics