Acció formativa del BAF
Compra pública: una eina per millorar el servei públic
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

· Adquirir una visió global de la contractació en el sector públic i aprofundir en la concepció de la contractació pública com a estratègica.
· Analitzar les qüestions i els problemes principals que afecten les diferents fases del cicle contractual per gestionar-lo amb criteris d'eficàcia, eficiència i sostenibilitat.
· Reflexionar sobre el funcionament de la corporació en l'àmbit de la contractació.

Continguts
1. La compra pública a la Diputació de Barcelona: antecedents, evolució, reptes i dificultats.
2. El marc normatiu de la contractació pública. Normativa específica de la Diputació de Barcelona.
3. La compra pública estratègica: responsable i innovadora. Contractació reservada.
4. Els principis de la contractació pública.
5. La contractació menor: com reconduir-la.
6. La planificació de la contractació.
7. La publicitat i la transparència.
8. La compra amb mitjans propis personificats.
9. La compra centralitzada.
10. La innovació i la compra pública.
11. La col·lusió en la compra pública.
12. El recurs especial en matèria de contractació.
Metodologia d'impartició
A partir de l'exposició teòrica i d'experiències relacionades amb la matèria es convidarà al debat i la reflexió conjunta entre les persones participants i les expertes/docents sobre sobre l'aplicació dels continguts a la corporació.
Metodologia d'avaluació
Les persones participants hauran de desenvolupar un guió/pla d'acció sobre l'aplicació dels continguts a la unitat organitzativa que lideren.