Acció formativa del BAF
Analitza, millora i dissenya l'experiència de l'usuari en l'administració pública
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   6.00 h
Nombre de participants:
Mínim 8
| Òptim  
10
| Màxim  
12
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

1. Mapejar i estructurar l'experiència de l'usuari des de i en l'administració pública
2. Seleccionar els recursos que permetin elaborar un mapa d'experiència de l'usuari (UX) segons cada necessitat
3. Identificar i optimitzar els "moments de la veritat" en "l'experiència de l'usuari"
4. Avesar-se a una perspectiva orientada a l'usuari o client
5. Trencar amb els "buits" interdepartamentals
6. Entendre les circumstàncies que han produït les irregularitats actuals (aprendre a avaluar-ho amb dades)
7. Aprendre a valorar el retorn de futures inversions o projectes en clau de l'experiència de l'usuari

Continguts
1. El mercat i la seva transformació

2. Elements bàsics d'un "mapa d'experiència de l'usuari"

3. Passes per construir el teu "mapa d'experiència de l'usuari" (UX)
· "Brain storming" inicial
· Identificar possibles usuaris
· Creació del mapa d'empatia
· Identificar els "touch points" o "punts de conflicte"
· Triar les eines per dissenyar el mapa d'experiència de l'usuari

3. Fases de la creació d'un "mapa d'experiència de l'usuari"
Metodologia d'impartició
El taller combina les sessions de videoformació amb el treball autònom del participant mitjançant una aula virtual a l'entorn Formadiba.
La dinàmica de les sessions de videoformació serà molt pràctica i participativa. S'hi treballaran els conceptes bàsics i explicacions teòriques, acompanyats de demostracions per part del docent i on els participants posaran en pràctica i en comú els aspectes remarcats per aquest.
Durant el treball autònom, cada participant haurà de realitzar activitats o exercicis plantejats pel docent a l'aula virtual. L'avaluació final consistirà en la pràctica d'un exemple real d'experiència de l'usuari (UX) que cada participant recollirà en un pla d'acció de millora (treball/producte final).
Metodologia d'avaluació
L'avaluació final consistirà en una anàlisi de les diferents practiques que realitzi cada participant, de manera que es pugui evidenciar l'evolució i els avenços efectuats, així com els punts de millora en l'experiència de l'usuari (UX). El participant ho recollirà en el treball / producte final (UX).
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió Orientació de servei a la ciutadania